internationalconference1

Следующая LXXXVI Международная научно-практическая конференция Конференция «European Research: Innovation in Science, Education and Technology/Европейские научные исследования: инновации в науке, образовании и технологиях» издаётся в США, проводится (London, Great Britain) состоится - 26.11.2024 г. Статьи принимаются до 22.11.2024 г.

Если Вы хотите напечататься в ближайшем номере, не откладывайте отправку заявки. Потратьте одну минуту, заполните и отправьте заявку в Оргкомитет конференции.




Ochilov Sh.B., Khasanova G.D.

Email: OchilovАдрес электронной почты защищен от спам-ботов. Для просмотра адреса в вашем браузере должен быть включен Javascript.

Ochilov Sherali Barotovich – Associate Professor;

Khasanova Gulrukh Djumanazarovna – Associate Professor,

DEPARTMENT OF MANAGEMENT,

BUKHARA ENGINEERING AND TECHNOLOGY INSTITUTE,

BUKHARA, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: this article has developed a new method for constructing production functions. Based on specific data, a methodology for calculating the coefficients of the desired mathematical models is shown. Traditional methods for constructing production and correlation functions are considered in the works of various authors. These methods are well mathematically sound and there seem to be no serious problems for their practical application. But the fear to the practical application of the results obtained on the basis of mathematical research of objects still exists.

Keywords: production function, correlation analysis, derivative function, approximation, forecasting.

Очилов Ш.Б., Хасанова Г.Д.

Очилов Шерали Баротович – доцент;

Хасанова Гулрух Джуманазаровна - доцент,

кафедра менеджмента,

Бухарский инженерно-технологический институт,

г. Бухара, Республика Узбекистан

Аннотация: в этой статье разработан новый метод построения производственных функций. На основе конкретных данных показана методика вычисления коэффициентов искомых математических моделей. Традиционные методы построения производственных и корреляционных функций рассмотрены в работах различных авторов. Эти методы хорошо математически обоснованы и вроде нет никаких серьёзных проблем к их практическому применению. Но опасение к практическому применению результатов полученных на основе математических исследований объектов все-таки существует.

Ключевые слова: производственная функция, корреляционный анализ, функция производного, аппроксимация, прогнозирование.

References / Список литературы

  • Djumanazarovna K.G. The role of the state in the formulation of innovation strategy in industrial enterprises // Academy, 2020. № 4 (55).
  • Khasanova G.D., Yusupov Yu.Kh. Government support for the formation of innovative strategy // European research. № 5 (63), 2020.
  • Tairova M.M. Optimization of tourism infrastructure in Bukhara // Questions of science and education, 2018. № 15. С. 27.
  • Navruz-Zoda B.N., Shomiev G.U. The different approaches of human capital formation // International Journal of Innovative Technologies in Economy, 2017. № 5 (11).
  • Muhammedrisaevna T.M., Mubinovna R.F., Kizi M.N.U. The role of information technology in organization and management in tourism // Academy, 2020. № 4 (55).
  • Junaydullaevich A.A. Innovative factors for agriculture development // Academy, 2020. № 4 (55).
  • Mukhtorovna N.D., Mukhtorovich N.M. The important role of investments at the macroand microlevels // Economics, 2020. № 2 (45).

Ссылка для цитирования данной статьи 

internationalconference copyright    

Полная ссылка для цитирования на русском языке. Очилов Ш.Б., Хасанова Г.Д. АЛЬТЕРНАТИВНЫЙ МЕТОД ПОСТРОЕНИЯ КОРРЕЛЯЦИОННЫХ МОДЕЛЕЙ // European  research № 6(64) / Сб. ст. по мат. «European Research: Innovation in Science, Education and Technology/Европейские научные исследования: инновации в науке, образовании и технологиях»: LXIV межд. науч.-практ. конф. ( Лондон. 07 июня, 2020). С. {см. сборник}.

Краткая ссылка для цитирования на русском языке. Очилов Ш.Б., Хасанова Г.Д. АЛЬТЕРНАТИВНЫЙ МЕТОД ПОСТРОЕНИЯ КОРРЕЛЯЦИОННЫХ МОДЕЛЕЙ // European  research № 6(64). 2020. С. {см. сборник}.

internationalconference6

Navruz-zoda B.N., Khurramov O.K.

Email: Адрес электронной почты защищен от спам-ботов. Для просмотра адреса в вашем браузере должен быть включен Javascript.

Navruz-zoda Bakhtiyor Negmatovich - Professor;

Khurramov Ortikjon Kayumovich - Senior Lecturer,

department OF Service sphere economics,

Bukhara State University,

Bukhara, Republic of Uzbekistan

Abstract: the article emphasizes features and opportunities of digital tourism and its development in Uzbekistan. Coexistence of Uzbekistan with the world community paves the way for the intensification of integration and globalization. The development of these integration processes requires the effective use of modern advanced information and communication technologies. The use of such technologies and telecommunication systems in the field of tourism has created a digital tourism industry. Socio-economic study of these processes and drawing scientific conclusions is a requirement of the time.

Keywords: digital tourism, advanced information technology, telecommunications systems, digital economy.

Навруз-зода Б.Н.,Хуррамов О.К.

Навруз-зода Бахтиёр Негматович - профессор;

Хуррамов Ортикжон Каюмович - старший преподаватель,

кафедра экономики сферы услуг,

Бухарский государственный университет,

г. Бухара, Республика Узбекистан

Аннотация: в статье подчеркиваются особенности и возможности цифрового туризма и его развития в Узбекистане. Сосуществование Узбекистана с мировым сообществом прокладывает путь для усиления интеграции и глобализации. Развитие этих интеграционных процессов требует эффективного использования современных передовых информационных и коммуникационных технологий. Использование таких технологий и телекоммуникационных систем в сфере туризма создало цифровую индустрию туризма. Социально-экономическое изучение этих процессов и получение научных выводов являются требованием времени.

Ключевые слова: цифровой туризм, современные информационные технологии, телекоммуникационные системы, цифровая экономика.

References / Список литературы

  • Navruz-Zoda B. et al. Perspectives on the improvement of Uzbekistan as a destination for multi-confessional self-organised pilgrims //International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage, 2019. Т. 7. №. 4. С. 87-96.
  • Tairova M.M. et al. The essence and characteristics of clusters in regional economic systems // International scientific review of the problems of economics, finance and management, 2020. С. 4-9.
  • Navruz-Zoda B. et al. The destination marketing development of religious tourism in Uzbekistan // International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage, 2016. Т. 4. № 7. С. 9-20.
  • Djuraeva Z.T., Khurramov O.K. Specialty of the usage of electronic marketing in tourism // International Scientific and Practical Conference World science. ROST, 2015. Т. 4. № 4. С. 61-65.
  • Navruz-Zoda B.N., Shomiev G.U. The different approaches of human capital formation // International Journal of Innovative Technologies in Economy, 2017. № 5 (11).
  • Ibragimov N., Xurramov O. Types of competition in destination marketing and 6A mod-el of competitiveness, 2015.
  • Navruz-Zoda B., Ibragimov N. Ways of Applying Destination Management Concepts to the Development of Internal Tourism in Uzbekistan // International Tourism and Hospitality in the Digital Age. IGI Global, 2015. С. 172-190.
  • Navruz-Zoda B., Ibragimov N., Rakhmanov A. The Destination Marketing Tools For “Seven Sufi Saints of Noble Bukhara” Pilgrimage Cluster, 2017.
  • Kayumovich K.O. The highlight priorities for the development of digital tourism in Uzbekistan // International scientific review, 2020. № LXIX.
  • Khurramov O.K., Saidova F. K. Social media-marketing-a forceful tool for tourism industry // European science. 2019. № 7. С. 49.
  • Khurramov O.K., Fayziyeva S. A., Saidova F. K. Osobennosti elektronnogo onlayn-rynka v turizme // Vestnik nauki i obrazovaniya, 2019. № 24-3. С. 78.
  • Kayumovich K.O., Annamuradovna F. S. The main convenience of internet marketing from traditional marketing // Academy, 2020. № 1 (52).
  • Khurramov O.K. Prospects of digital tourism development // Economics, 2020. № 1(44).
  • Muhammedrisaevna T.M., Mubinovna R.F., Kizi M.N.U. The role of information technology in organization and management in tourism // Academy, 2020. № 4 (55).
  • Bakhtiyorovna N.Z.L., Bakhtiyorovna N.Z.Z. Improvement of social prestige of entrepreneurial companies in Bukhara region // Academy, 2020. № 3 (54).
  • Khayrulloevna A.M. The substantial economic benefits of tourism // Academy, 2020. № 3 (54).

Ссылка для цитирования данной статьи 

internationalconference copyright    

Полная ссылка для цитирования на русском языке. Навруз-зода Б.Н.,Хуррамов О.К. ОСОБЕННОСТИ И ВОЗМОЖНОСТИ ЦИФРОВОГО ТУРИЗМА И ЕГО РАЗВИТИЯ В УЗБЕКИСТАНЕ // European  research № 6(64) / Сб. ст. по мат. «European Research: Innovation in Science, Education and Technology/Европейские научные исследования: инновации в науке, образовании и технологиях»: LXIV межд. науч.-практ. конф. ( Лондон. 07 июня, 2020). С. {см. сборник}.

Краткая ссылка для цитирования на русском языке. Навруз-зода Б.Н.,Хуррамов О.К. ОСОБЕННОСТИ И ВОЗМОЖНОСТИ ЦИФРОВОГО ТУРИЗМА И ЕГО РАЗВИТИЯ В УЗБЕКИСТАНЕ // European  research № 6(64). 2020. С. {см. сборник}.

internationalconference6