internationalconference1

Следующая LXXXVI Международная научно-практическая конференция Конференция «European Research: Innovation in Science, Education and Technology/Европейские научные исследования: инновации в науке, образовании и технологиях» издаётся в США, проводится (London, Great Britain) состоится - 26.11.2024 г. Статьи принимаются до 22.11.2024 г.

Если Вы хотите напечататься в ближайшем номере, не откладывайте отправку заявки. Потратьте одну минуту, заполните и отправьте заявку в Оргкомитет конференции.




Бородай Владимир Александрович / Borodai Vladimir – доктор социологических наук, профессор, направление: экономические науки, кафедра сервиса, туризма и индустрии гостеприимства, Донской государственный технический университет, г. Ростов-на-Дону

Abstract: the author discloses close interrelation of such categories as a brand of the employer and corporate culture of service company. The corporate culture has to play a key role in formation of a successful brand of the employer while the brand has to consider and set cultural nuances which do this company other than others. Success in this area is defined by the presence of a well-articulated strategy, which is approved and supported by top management, as well as the availability of the necessary resources for its implementation.

Аннотация: автор раскрывает тесную взаимосвязь таких категорий как бренд работодателя и корпоративная культура сервисной компании. Корпоративная культура должна играть ключевую роль в формировании успешного бренда работодателя, в то время как бренд должен учитывать и закреплять культурные нюансы, которые делают данную компанию отличной от других. Успех в этой сфере определяется наличием четко сформулированной стратегии, которая одобряется и поддерживается высшим руководством, а также наличием необходимых ресурсов для ее реализации.

Keywords: brand, corporate culture, employer, strategy.

Ключевые слова: бренд, корпоративная культура, работодатель, стратегия.

References

  1. Boroday V. A.Trade as a social process of innovation and a factor of social transformation // Humanitarian and socio-economic sciences,P.181-184.
  2. Boroday V. A. Increased business potential based on Business Intelligence technologies // Technology Business in Russia: Theory and practice, IV Int. scientific-practical. Conf. (27 September 2016), Saratov: Publishing House MTC "Business Academy", 2016. 46 p.
  3. Boroday V. A.,Petrenko A. S.Talented rabotnikam-of benefits loyalty foundation in the service company // Summing up the year. Questions of political science, sociology, philosophy, history, economics: mezhd.nauch.-pract. Conf. (22 December 2016), Saratov: Publishing House MTC "Business Academy", 2016. 266
  4. Borodai V. A. Socio-societal analysis of institutional sphere of trade in today's society: thesis for the degree of Doctor of Social Sciences. Novocherkassk 2009.
  5. Borodai V. A. Evolution of the service management system in the XXI century: the congruence of artificial intelligence and creativity // Science Today: postulates of the past and the modern theory: V int. Scientific-Practical Conf. 2016 Saratov: Publishing House MTC "Business Academy", 2016. S. 3-7.
  6. Bochkareva V. A. Marketing customer benefits as a new paradigm producer of cultural and leisure services // Economy and Society

internationalconference

Чайка Надежда Михайловна / Chaika Nadezhda – ассистент, кафедра изобразительного искусства, методики преподавания и дизайна, Гуманитарно-педагогическая академия (филиал) Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Крымский федеральный университет им. В. И. Вернадского, г. Ялта

Abstract: the article examines changes in the conditions of formation of creative individuality of students of arts and crafts at the Department of Fine Arts, teaching methodology and design. The problems arising from the formation of the student's personality, innovations in teaching methods, the changes taking place, the results of the educational process. Particular attention is paid to the psychological and pedagogical conditions of development of student's personality: the identification and development of personal qualities that contribute to the professional activities, teacher and student partnerships in co-creation, a certain freedom in the development of creative projects, motivation.

Аннотация: в статье изучаются изменения условий формирования творческой индивидуальности студентов декоративно-прикладного искусства на кафедре изобразительного искусства, методики преподавания и дизайна. Рассмотрены проблемы, возникающие при становлении личности студента, нововведения в методику обучения, происходящие изменения, результаты учебно-воспитательного процесса. Особое внимание уделено психолого-педагогическим условиям развития индивидуальности студента: выявление и развитие качеств личности, способствующих деятельности профессионала, партнерство преподавателя и студента в сотворчестве, определенная свобода в разработке креативных проектов, мотивация.

Keywords: creative individuality, full-scale productions, master class, personality, motivation.

Ключевые слова: творческая индивидуальность, натурные постановки, мастер-класс, личностные качества, мотивация.

Литература

  1. Крысова В. А., Федяева Ж. Ю. Профессиональная адаптация студентов-первокурсников через вовлечение в научно-творческую деятельность // Научно-методический электронный журнал «Концепт». 2014. № S6. С. 36–40.
  2. Сандевей Я. Рисуем карандашами, тушью и пастелью. М: ВЛАДОС, 2012. 44 с.

 internationalconference