internationalconference1

Следующая LXXXVI Международная научно-практическая конференция Конференция «European Research: Innovation in Science, Education and Technology/Европейские научные исследования: инновации в науке, образовании и технологиях» издаётся в США, проводится (London, Great Britain) состоится - 26.11.2024 г. Статьи принимаются до 22.11.2024 г.

Если Вы хотите напечататься в ближайшем номере, не откладывайте отправку заявки. Потратьте одну минуту, заполните и отправьте заявку в Оргкомитет конференции.




Бурак Андрей Олегович / Burak Andrey – магистр, кафедра русской, зарубежной литературы и массовых коммуникаций, филологический факультет;

Пустовойтова Мария Васильевна / Pustovoytova Maria – магистр;

Шаповалова Екатерина Александровна / Shapovalova Ekaterina – магистр, кафедра теории и методики начального общего и музыкального образования, факультет педагогики и психологии, Брянский государственный университет имени И. Г. Петровского, г. Брянск

Аннотация: в статье рассмотрен процесс создания и продвижения сообщества бренда «PrintLand» на примере социальной сети Вконтакте.

Abstract: in this article is viewed the process of creating and promoting the brand community of «PrintLand» by the example of the social network "Vkontakte".

Ключевые слова: бренд, продвижение, торговая марка, социальная сеть.

Keywords: brand, promotion, trade mark, social networks.

Литература

  1. Аакер Д. Создание сильных брендов: Пер. с англ. М.: Издательский Дом Гребенникова, 2005. С. 440.
  2. Вебер Л. Эффективный маркетинг в Интернете / Л. Вебер. М.: Дашков и Ко, 2010. С. 306.

internationalconference

Кунщикова Екатерина Николаевна / Kunshikova Ekaterina – студент, кафедра дошкольной педагогики и психологии, факультет педагогики, психологии и коммуникативистики;

Волкодав Татьяна Владимировна / Volkodav Tatiana – кандидат филологических наук, доцент, магистр, направление: психолого-педагогическое образование, кафедра английской филологии, кафедра педагогики и психологии, Кубанский государственный университет, действительный член, Международная академия гуманизации образования, г. Краснодар

Аннотация: в данной статье рассматривается использование компьютерных методов обучения, в частности программы Power Point, на материале канадского исследования с участием учащихся-иммигрантов. Установлено, что программа Power Point навязывает особый, упрощенный способ мышления и искажает картину мира детей. Разработаны следующие рекомендации по снижению негативного влияния электронных технологий: формирование коммуникативных навыков в программе раннего развития детей и педагогического образования в целом; развитие инклюзивной среды.

Abstract: the article discusses the use of computer methods of training, in particular Power Point program, based on the Canadian study of immigrant students. It has been established that the Power Point program imposes a special, simplified way of thinking as well as a distorted perception of the world. The recommendations to reduce the negative impact of electronic technology include: the formation of communicative skills in the program of early childhood development and teacher education as a whole; the development of the extended inclusive environment.

Ключевые слова: программа раннего развития детей, Power Point как педагогический инструмент, методы обучения, педагогические приемы, этническая культура, западная система образования.

Keywords: program of early development of children, Power Point as pedagogical tool, teaching methods, pedagogic methods, ethnic culture, the western system of education.

Литература

  1. Adams C. PowerPoint and the pedagogy of digital media technology (Unpublished doctoral dissertation). University of Alberta, Edmonton, Canada, 2008
  2. Adams C. PowerPoint, habits of mind, and classroom culture. Journal of Curriculum Studies. 38(4). 2006. Pp. 389-411.
  3. Adams C. PowerPoint, habits of mind, and classroom culture. Journal of Curriculum Studies 38(4). 2006. Pp. 389-411.
  4. Amare N. To slideware or not to slideware: Students’ experiences with Power-Point versus lecture. Journal of Technical Writing and Communication, 2006. 36(3). Pp. 297-308.
  5. Bruner J. Vygotsky: A historical and conceptual perspective. In J.V. Wertsch (Ed.), Culture, communication and cognition: Vygotskian perspectives (pp. 21-34). London, UK: Cambridge University Press, 1985.
  6. Edwards G. Pre-service teachers’ growth as practitioners of developmentally appropriate practice: A Vygotskian analysis of constraints and affordances in the English context. European Journal of Teacher Education, 2014. 37(1). Pp. 4-17.
  7. Exposito S., & Bernheimer S. Nontraditional students and institutions of higher education: A conceptual framework. Journal of Early Childhood Teacher Education, 2012. 33(2).Pp. 178-189.
  8. Shaping the “Habits of mind” of diverse learners in early childhood teacher education programs through powerpoint: An illustrative case. Journal of pedagog,y 1/2016. Pp. 59-78.
  9. Hall E. The power of hidden differences. In M.J. Bennett (Ed.), Basic concepts of intercultural communication: Paradigms, principles, and practice: Selected readings (eBook version), 2003
  10. Hill A., Arford, T., Lubitow, A., & Smollin L. M. “I’m ambivalent about it”: The dilemmas of PowerPoint. Teaching Sociology, 2012. 40(3). Pp. 242-256.
  11. Kinchin I. M. Concept mapping, PowerPoint, and a pedagogy of access. Interactive Learning, 2006. 40(2). Pp. 79-83.
  12. Kress G., 2000.
  13. McLuhan M. Understanding media: The extensions of man (3rd edition). Corta Madera, CA: Gingko Press,2003.
  14. Nisbett R. E., Peng K., Choi I., & Norenzayan A. Culture and systems of thought: Holistic versus analytic cognition. Psychological Review, 2001. 108(2). Pp. 291-310.
  15. Parker R. E., Bianchi & Cheah T. Y. Perceptions of instructional technology: Factors of influence and anticipated consequences. Educational Technology and Society, 2008.11 (2). Pp. 274-293.
  16. Shaw G., Brown R., & Bromiley P. (). Strategic Stories: How 3M is rewriting business planning. Harvard Business Review, 1998, May-June. Pp. 42-44.
  17. Cultural harmony versus cultural dissonance:Philosophical approaches to conflict resolution. Key notes address presented at the International Conference on Intercultural Communication Studies, University of Guadalajara, Mexico, 2004.
  18. Vygotsky L. S. The collected works of L. S. Vygotsky. Volume 1: Problems of general psychology. Edited by R.W. Rieber & A.S. Carton. Translated by N. Minick. New York, NY: Plenum Press, 1987.
  19. Wilgus G.Postmulticulturalism: Cultivating alternative canons, a critical vernacular, and student-generated understandings of the ‘lived-situatedness’. In G. Wilgus, & M. Blumenreich (Eds.), Knowledge, pedagogy, and postmulticulturalism: Shifting the locus of learning in urban teacher education (pp. 177–194). New York,NY: Palgrave Macmillan, 2013.

internationalconference