- Информация о материале
- Категория: 05.00.00 Технические науки
- Просмотров: 1405
При цитировании, не забудьте указать ссылку на данную статью. Маклин Н. Measuring community influence: a data mining approach to Eastern European blogosphere Mclean N. Структурно-алгоритмический подход к исследованию европейской блогосферы // European Research № 2(13)/ ХIV Международная научно-практическая конференция "European Research: Innovation in Science, Education and Technology / Европейские научные исследования: инновации в науке, образовании и технологиях" (Москва, 24-25 февраля 2016 года).- С. {см.сборник}
Маклин Наталия / Mclean Natalia - аспирант,
факультет информационных технологий,
Университет Сиднея, г. Сидней, Австралийский Союз
Abstract: we use data mining techniques (in particular, social network analysis approach) to measure the influence and ‘community spirit’ coefficient of various online groups in the Easter European blogosphere. The purpose of this paper is to demonstrate how we collect, clean and model inter-member relationships data of a large number of groups hosted on an Eastern European SNB Diary.ru in order to measure the cohesion of the group – i.e., how strongly members of a group as a whole are bonded with each other. Translating the notions of friendship and communication into the realm of computational analytics and assigning a number to every group will arm us with important scientific data that can be used in a variety of subsequent experiments and research projects (for example, creating a classification of groups or discovering links between a group cohesion coefficient and a central theme or interaction style of the group).
Аннотация: в статье описан структурно-алгоритмический подход к анализу групп пользователей европейской блогосферы. Статья уделяет особое внимание методам сбора, очистки и моделирования данных для измерения коэффициента структурной целостности группы.
Keywords: social network analysis, data mining, linked web data, social networks, online communities, computational sociology, blogosphere.
Ключевые слова: анализ данных, структурный анализ, социальные сети, блогосфера, алгоритмическая социология.
References
- Nardi B. A. et al. Blogging as Social Activity, or, Would You Let 900 Million People Read Your Diary? New York, New York, USA: ACM Press, 2004. Pp. 222–23110 pp.
- Karpf D., Karpf D. Understanding blogspace. Taylor & Francis, 2008. Vol. 5, № 4. Pp. 369–38517 pp.
- Godwin M., Godwin M. Nine Principles for Making Virtual Communities Work. 1994. Vol. 6, № 2. Pp. 12–143 pp.
- Lenhart A. et al. Bloggers: A portrait of the Internet’s new storytellers. PEW Internet & American Life Project, 2006.
- Donath J. et al. Public Displays of Connection // Social Network Analysis and Mining. Kluwer Academic Publishers, 2004. Vol. 22, № 4. Pp. 71–8212 pp.
- Merry S. K. et al. Living and lurking on LiveJournal: The benefits of active and non-active membership // Aslib Proceedings. Emerald Group Publishing Limited, 2012. Vol. 64, № 3. Pp. 241–26121 pp.
- Efimova L. et al. Finding“the life between buildings”: An approach for defining a weblog community // Internet Research.
- Soukup C., Soukup C. Computer-mediated communication as a virtual third place: building Oldenburg's great good places on the world wide web // New Media & Society. 2006. Vol. 8, № 3. Pp. 421–44020 pp.
- Kendall L. S., Kendall L. S. Hanging out in the virtual pub: identity, Masculinities, and relationships online. University of California, Davis, 1998.
- Rheingold H., Rheingold H. The virtual community: Homesteading on the electronic frontier. MIT press, 2000. № 28.
- Ducheneaut N. et al. Virtual “Third Places”: A Case Study of Sociability in Massively Multiplayer Games // Comput. Supported Coop. Work. Kluwer Academic Publishers, 2007. Vol. 16, № 1-2. Pp. 129–16638 pp.
- Rheingold H. et al. Net Smart: How to Thrive Online. MIT Press (MA), 2012.
- Scott J., Scott J. Social network analysis. Sage Publications, 1988.
- Knoke D. et al. Social network analysis. Sage Publications Los Angeles, CA, 2008.
- Jamali M. et al. Different Aspects of Social Network Analysis. IEEE, 2006. Pp. 66–727 pp.
- Jin E. et al. Structure of growing social networks // Physical Review E. 2001.
- Hanneman R. et al. Introduction to Social Network Methods. Riverside, CA: University of California, Riverside, 2005.
- Wang X. F., Chen G. Complex networks: small-world, scale-free and beyond. IEEE, 2003. Vol. 3, № 1. Pp. 6–2015 pp.
- Thelwall M., Thelwall M. A web crawler design for data mining // Journal of Information Science. Sage Publications, 2001. Vol. 27, № 5. Pp. 319–3257 pp.
- Mirkin B. G., Mirkin B.G. Core Concepts in Data Analysis: Summarization, Correlation and Visualization. Springer London, 2011
- Информация о материале
- Категория: 13.00.00 Педагогические науки
- Просмотров: 829
При цитировании, не забудьте указать ссылку на данную статью. Валетова О. А. Пескотерапия с использованием живого песка LivingSand, Kineticsand, кварцевого песка и светового модуля в работе по развитию речи // European Research № 3(14) / ХIV Международная научно-практическая конференция "European Research: Innovation in Science, Education and Technology / Европейские научные исследования: инновации в науке, образовании и технологиях" (Лондон. Великобритания. 23-24 марта 2016 года).- С. {см.сборник}
Валетова Ольга Александровна / Valetova Olga Alexandrovna – логопед, учитель-дефектолог,
Государственное казенное учреждение социального обслуживания Московской области
Зарайский социально-реабилитационный центр для несовершеннолетних», г. Зарайск
Аннотация: в статье рассмотрены вопросы применения и использования живого песка LivingSand, Kineticsand, кварцевого песка и светового модуля в практической деятельности логопеда, учителя-дефектолога. Данный материал адресован дефектологам, логопедам, воспитателям коррекционных групп, родителям.
Abstract: the paper deals with the application and use of live sand Living Sand, Kineticsand, quartz sand and a light module in the practice of speech therapy, speech pathologists, teachers. This material is addressed to speech pathologists, speech therapists, educators correctional groups, parents.
Ключевые слова: дошкольники, коррекционное обучение, образование, речь, песок, игра.
Keywords: preschoolers, corrective training, education, speech, sand game.
Литература
1. Зинкевич-Евстегнеева Т. Д., Грабенко Т. Н. Чудеса на песке. Практикум по песочной терапии / Т. Д. Зинкевич-Евстегнеева, Т. Н. Грабенко. – СПб.: Речь, 2010. – 340 с.
2. Инновации – в логопедическую практику / Методическое пособие для дошкольных образовательных учреждений / Сост. О. Е. Громова. – М.: Линка-пресс, 2008. – 232 с.
3. Набойкина Е. Л. Сказки и игры с «особым» ребенком / Е. Л. Набойкина – СПб.: Речь, 2006. – 144 с.
4. Психология бессознательного: Сб. произведений / Сост., науч. ред,, авт. вступ. ст. М. Г. Ярошевский. — М.: Просвещение» 1990. — 448 с.